Lirik Teman Pengganti – Black & Malique

Lirik Teman Pengganti – Black & Malique 4.83/5 (96.67%) 6 votes

Ketawa bersama
Menangis bersama
Ku bersumpah harap kita
Mati pun bersama

Sejak dua menjak ini
Makin kerap ku diganggu visi
Bila celik juga bila mimpi
Aku nampak kau tapi bukan aku yang di sisi
Dia membelaimu dengan izin dan permisi
Sentuhan katanya semuanya kau iakan
Sentuhan jari kau diamkan dan biarkan
Aku redha walau tidak ku damba
Walau hampa semuanya dah dijangka

Beberapa purnama dulu cinta bertakhta
Kenangan dibina kita indah belaka
Ketawa bersama menangis bersama
Ku bersumpah harap kita mati pun bersama
Namun hakikatnya bukan mudah
Aku sembunyikan gulana gundah
Segalanya kan berubah
Dengarkan apa yang ku mahu luah

Chorus
Rahsia ini
Telah lama aku pendamkan
Tiba masanya
Segala-galanya
Ku ceritakan
Aku kan pergi
Pergiku tak akan kembali
Tiba masanya
Kau cari teman pengganti

Dalam dunia yang maya prejudis dan bias
Kita tak terlepas dari terkena tempias
Rimas ditindas sembunyi dalam puisi dan kias
Tidak kau bidas tak berpaling walau sekilas
Hanya kau yang tahu kodeksku yang kompleks
Dalam disleksia cuba kekal dalam konteks
Bila dunia seolah tak memahami
Kau sudi selami dalami dan mengalami

Setia mendengar sentiasa hadir
Ingat setiap ulangtahun setiap hari lahir
Tiba pagi Syawal kaulah yang terawal
Syawal yang terakhir ini pasti rasa janggal
70 000 hijab harus ku singkap
Ku sorok kitab balik tingkap penjara hinggap
Dalam diam ada seorang yang ku puja
Kau teristimewa tapi dia yang sempurna

Ulang Chorus

Sejak dua menjak ini ku mencari fungsi kewujudan
Dalam persekitaran yang penuh kejumudan
Terperangkap dalam jasad ku keliru
Mujur ada kau si peneutralisasi pilu
Namun aku tetap murung berkurung
Tubuh makin susut menunggu tarikh luput
Komplikasi di halaman rusuk kiri
Makin sukar nak bernafas nak bergerak nak berdiri

Lagu ini yang terakhir aku sajikan
Kalau rindu nanti bolehlah kau nyanyikan
Jaga diri jangan makan hati
Yang patah kan tumbuh yang hilang kan berganti
Bilik dah ku kemas katil dah ku rapi
Cincin kunci dompet dalam laci
Ada sikit wang itu saja baki
Moga-moga cukup untuk majlis itu nanti

Aku kan pergi
Bertemu kekasih abadi
Tiba masanya
Kau cari teman pengganti

Filed in Black , Malique
Posted by 1LirikLagu   @   21 September 2012 6 comments

Tags:

lirik lagu teman pengganti,teman pengganti lirik,lirik teman pengganti,lirik lagu teman pengganti black,lirik teman pengganti black,lirik teman pengganti malique,lirik lagu teman pengganti-black,lirik lagu teman pengganti malique,lirik lagu black teman pengganti,black teman pengganti lirik

6 Comments

Comments
elaine lim says:

best lah lagu tapi kenapa tak comment

aque chomot says:

minat rap ja..

SENGET CHONG says:

BEST SIOT LGU NEY..HHUHUHUHUHU

SENGET LYSA says:

AQ MNX MAP LA…

Khairina Izzati says:

sweet& bestlh lagu ni….

gwiyomi says:

i like dis song.. Best!!

Comments are closed.
Previous Post
«
Next Post
»