Lirik Saat Lafaz Sakinah – Far East

Lirik Saat Lafaz Sakinah – Far East 4.41/5 (88.24%) 17 votes

Heningnya
Sunyi suasana
Lafaz sakinah bermula

Apa rasa
Diterjemah hanya
Sebak abah tangis ibunda

Adalah aku wali puteriku
Serah kini amanahku ini padamu
Nafkahilah dia curah kasih dan cinta
Lebih dari yang ku berikan kepadanya

Chorus
Dulu esakannya sandar di bahuku
Tangisannya kini ku serah padamu
Bukan bermakna dia bukan milikku
Fitrahnya perlukanmu
Jadikanlah dia wanita syurga
Mengerti benar akan maharnya
Taat itu bukan hanya pada nama
Indah ia pada maksudnya

Ku akur
Akan pesanmu
Puterimu kini amanahku

Iringilah
Dengan doamu
Bahagia kami dari redhamu

Ulang Chorus

Filed in Far East
Posted by 1LirikLagu   @   24 June 2010 16 comments

Tags:

lirik saat lafaz sakinah,saat lafaz sakinah lirik,lirik lagu saat lafaz sakinah,Saat lafaz sakinah,lirik lafaz sakinah,lafaz sakinah lirik,lirik lagu lafaz sakinah,lafaz sakinah,lirik lagu saat lafaz sakinah far east,lirik lagu sakinah

16 Comments

Comments
helmi says:

lagu yang mengingatkan kite betapa besar tanggungjawab yang perlu kita galas sebagai suami..

~jadikanlah dia wanita syurga~ mampukah kita?

iwe says:

betul2…kpd yang dah ada zaujah,,tolong lah jaga baik zaujah anda..wanita ni paling mudah masuk syurga dan juga paling senang masuk neraka…

dhiya says:

sebak juga bila hayati lirik lagu ni.

dhiya pinjam ye, paste kat blog dhiya!

sedap lagu ni~

sweetsout says:

sungguh bermakna lirik lagu ini…
duhai lelaki yg bgelar suami, pikullah sebaiknya amanah Allah buatmu. semoga keindahan syurga itu milik kita bersama.

thumbs up. terkesan. jazakllah

mujahidah says:

salam..
saya suke sangat nasyid nie..
saye mohon copy yerr.saye dah letak link nie sekali..:)

"Miss Serius" says:

Assalamualaikum….

Lagu ini mengingatkan saya pada seorang teman…
setiap kali mendengar lagu ni, hati ini terasa dekat dengannya…
sedangkan saya tak pernah mengenalinya, cuma sekali sahaja saya melihat kelibatnya memakai baju berwarna purple semasa program isk tahun lepas…

semoga kita bertemu lagi… insyallah…=) xoxo

1LirikLagu says:

InsyaAllah :)

Miss Unknown says:

semoga Allah mempertemukan anda.. aminnnnn :))

kina says:

salam .. mmg best lirik ni..sdih.. tringt kt sseorang.. sllu sbut lgu ni …

ina says:

suke sgt lagu ni…..nak copy ye…

miameera says:

sungguh..lagu nie sgt2 mnimbulkan kesan..aytnya hmpir smam dgn ayt2 datuk angkat sya ucpkan d saat ijabkabul anaknya…pinta seorang ayah dgn air mata…tringat saat itu..semua y hdir mnangis..

nurul says:

sedap giler la lagu nie x jemu dgar

fareez says:

mudah2an Allah brikn kemampuan tuk sya jd kn bakal isteriku wanita syurga….

rieah says:

indah sungguh liriknyaa….:,)

afiqah says:

Assalamualaikum.sebak dengar lagu nih.tak dapat bayangkan andai satu hari nanti wali kita benar2 lafazkannya. ;(

Comments are closed.
Previous Post
«
Next Post
»