Lirik Buatmu Ibu – Aeman

Lirik Buatmu Ibu – Aeman 4.57/5 (91.30%) 92 votes

Ibu bergenang airmataku
Terbayang wajahmu yang redup sayu
Kudusnya kasih yang engkau hamparkan
Bagaikan laut yang tak bertepian

Biarpun kepahitan telah engkau rasakan
Tidak pun kau merasa jemu
Mengasuh dan mendidik kami semua anakmu
Dari kecil hingga dewasa

Hidupmu kau korbankan
Biarpun dirimu telah terkorban
Tak dapat ku balasi
Akan semua ini
Semoga Tuhan memberkati kehidupanmu ibu

Ibu kau ampunilah dosaku
Andainya pernah menghiris hatimu
Restumu yang amat aku harapkan
Kerana di situ letak syurgaku

Tabahnya melayani kenakalan anakmu
Mengajarku erti kesabaran
Kau bagai pelita di kala aku kegelapan
Menyuluh jalan kehidupan

Kasih sayangmu sungguh bernilai
Itulah harta yang kau berikan

Ibu kau ampunilah dosaku
Andainya pernah menghiris hatimu
Restumu yang amat aku harapkan
Kerana di situ letaknya syurgaku

Tabahnya melayani kenakalan anakmu
Mengajarku erti kesabaran
Kau bagai pelita di kala aku kegelapan
Menyuluh jalan kehidupan

Kasihanilah Tuhan
Ibu yang telah melahirkan diriku
Bagaikan kasih ibu sewaktu kecilku
Moga bahagia ibu di dunia dan di akhirat sana
Moga bahagia ibu di dunia dan di akhirat sana

Filed in Aeman
Posted by 1LirikLagu   @   20 March 2010 15 comments

Tags:

lirik lagu buatmu ibu,lirik lagu ibu,lirik lagu ibu aeman,lirik lagu aeman buatmu ibu,buatmu ibu lirik,lirik lagu buatmu ibu aeman,lirik lagu aeman ibu,lirik buatmu ibu,lirik lagu untukmu ibu,lirik lagu untukmu ibu aeman

15 Comments

Comments
nora says:

lagu ni sngat menyentuh perasaan sampai rasa nak nangis.

Diana says:

Lgu ny mmg sdih!!:’(

wan zaharah says:

btol tu!lgu ini amt menydhkn……………..

putri nadia says:

mmg pn lgu ini menydihkan aq tringan dkt ibu aq……………larh

hada says:

lagu ni memang khas untuk ibu di seluruh dunia yang telah menyayangi anak mereka selama ini……….<3 bye

aidil says:

sedih nye lagu…rase nk nangis je…

wani says:

sedihnye lagu nie mcm nak nangis jew dgr lagu nie….best sngt2 lagu nie

Princess Preety says:

THIS SONG SO BEST,I FILL LIKE WANT TO CRY…:’(

Icaaaaa says:

love this song much :*

putri says:

Sedih nye rase, apebile dengar lagu nie.. Sedih sangat sangat sebab tak pernah rase kasih sayang seorang ibu

Siti Nur Aini says:

Lagu yang dibawakan oleh AEMAN ini memang sangat sedih & menyentuh hati seseorang. Kalau dengar dan dihayati betul-betul dalam hati memang akan rasa terkeluar air mata yang menitis di pipi kita ni….

aleesya darmia says:

ermmmmmmmm..sdihnya…….

FARHAH says:

sooo sad…

nabihah says:

saya memang sedih,sy dngr lg ni pn rs nk ngis,sy hrp awk smua yg brda di luar sn tu ingatlah mak bapa kita dan mnta lah maaf kepada ke dua-dua orang tua kita.apabila kita ada buat salah pd mrka.

aisyah_adik azhar says:

sayunya lagu ni…menyentuh jiwa

Comments are closed.
Previous Post
«
Next Post
»