Lirik Bawaku Pergi – Zizan & Kaka

Lirik Bawaku Pergi – Zizan & Kaka 4.35/5 (86.98%) 43 votes

Bawa aku pergi
Pacu laju-laju
Kita lari dari realiti
Bawa aku pergi
Pacu laju lagi
Malah kita
Tak perlu kembali

Tengah malam nanti
Tolong jangan lupa
Jangan mungkir janji
Aku dah teruja
Sudah cukup lama
Aku tunggu saat ini
Sejak kali terakhir kau hantar pulang
Hidup sungguh sepi
Tolong jangan bilang mama
Tolong jangan bilang papa
Malah jangan bilang teman karibmu
Jangan bilang sesiapa

Buku merah jangan lupa bawa
Moga-moga belum tamat tempoh
Kali ini kita pergi lebih lama
Pergi lebih jauh

Chorus
Bawa aku pergi
Pacu laju-laju
Kita lari dari realiti
Bawa aku pergi
Pacu laju lagi
Malah kita
Tak perlu kembali

Mata dalam kaca topi berceloreng
Sarung tangan hitam atas muka ada topeng
Hanya perlu siul tidak tekan loceng
Hero sudah sampai cepat terjun dari loteng
Kita terus ke sempadan aku pacu engkau bonceng
Bawa bekal air muka cuci aib bopeng
Lari dari kewajipan tanggungjawab ponteng
Lari dari kenyataan mula kisah dongeng

Tinggalkan dataran puncak dunia kita duga
Tinggal kemewahan cuba cara hidup purba
Lari-lari baling bola salji depan gua
Sambil cari yeti kita boleh cari (what?)
Tinggalkan dataran puncak dunia kita duga
Tinggal kemewahan cuba cara hidup purba
Lari-lari baling bola salji depan gua
Tidak jumpa yeti moga-moga jumpa syurga

Ulang Chorus

Bila kita pergi
Apa kan berlaku
Siapa kan peduli
Siapa ambil tahu
Hidup kita tempuh
Untuk apa saja
Tidak kira mana kembara membawa
Kita kan bersama

Buku merah jangan lupa bawa
Moga-moga belum tamat tempoh
Kali ini kita pergi lebih lama
Pergi lebih jauh

Buku merah jangan lupa bawa
Moga-moga belum tamat tempoh
Kali ini kita pergi lebih lama
Pergi lebih jauh

Ulang Chorus 2X

Filed in Kaka , Zizan
Posted by 1LirikLagu   @   10 March 2012 17 comments

Tags:

bawaku pergi lirik,lirik bawaku pergi,lirik lagu zizan dan kaka,bawa aku pergi lirik,Bawaku pergi lyrics,bawaku pergi,buku merah jangan lupa bawa,lirik bawa aku pergi,lagu bawaku pergi,bawa ku pergi lirik

17 Comments

Comments
noli says:

Muzik bagus tapi liriknya seolah-olah memberi gambaran negatif kepada remaja. Lari ikut kekasih… Bad

? says:

Stupid songs.

Mia natasya says:

Mlsd lagu nie adalah suaminye mahu bawa wife ke luar negara

farhana asila says:

owh tu ker mksod nye

bez tpi ade unsur2 negatif

nurul atieykah says:

btl2..memberi unsur2 negatif kpd remaja..

nurul atieykah says:

tp..lgu ni best laa…..i like

Izzah syahirah bt Mohd Faisal says:

Saya minat lagu bawaku pergi nyanyi kaka dan zizan

wan says:

lirik jadi negatif la kalau kau tak cuba nak paham apa yang penulis lirik nak sampaikan.
kadang2 lirik lagu ada mesej yang tersirat, saya tak rasa kalau mesej tersirat tu adalah negatif.

banyakkan membaca, terokai dunia luar, bukannya hanya hidup dalam dunia sendiri..

no offense :)

farahani anastasia says:

meaning sbenar lgu ni ialah suami dia nk bawak isteri dia bercuti ke luar negara , bukan lari ikut kekasih . kalau betul masih berakal , tkkan ada org yg ikut kekasih lari disebabkan satu lagu .

elaine lim says:

BEST LH LAGU NI SAYA SUKA SGT TERBAIK LH ZIZAN SAYA TAK DAPAT YANG MASA YG LAJU TU APA-APA PUN TERBAIKLH ZIZAN DENGAN KAKA

elaine lim says:

best lagu terbaik lah kaka

raey says:

apa la drang ni..psal lgu pun mau kecoh..bgus klau kmu yg byar drang nynyi..

tepek says:

lirik lagu ini tiada makna tersirat..penulis lirik cuba mengubah dan mengatakan bahawa ia bermakna suami isteri ingin pergi bercuti sedangkan lirik dia jelas maksud mengajak pompuan lari ikut bofriend( jangan ikut orang lombok dah ler) tak payah nak bela2 lagu ini baik… ada berjuta lagu kat dunia ini dengan lirik2 yg puitis dan membawa makna yg baik..satu lagu yang lirik jahat(jgn salahkan melodi yg sedap).. tak mati kalau tak dengar lagu ni…

tepek says:

Tengah malam nanti (nak lari siang takut org nampak)
Tolong jangan lupa
Jangan mungkir janji
Aku dah teruja (tak tahan la tu)
Sudah cukup lama
Aku tunggu saat ini
Sejak kali terakhir kau hantar pulang (bopren hntr umah mak bapak loo..takkan laki hantar tak ambik2)
Hidup sungguh sepi ( dah kemaruk cinta)
Tolong jangan bilang mama
Tolong jangan bilang papa
Malah jangan bilang teman karibmu
Jangan bilang sesiapa (syuuuuuhhh)

shiqin says:

bawa aq pergi laju pacu lagi . . . .
best doohh.. . lagu nie ;)

Izzah Syahirah bt Mohd Faisal says:

sya mnt lgu awk yg sedp sgt hehehe….

Comments are closed.
Previous Post
«
Next Post
»